Koers houden

We komen situaties tegen die ons uitdagen en op de proef stellen. Soms raken we uit balans en duurt het even voor we die weer vinden. Misschien herken je iets in de volgende situaties:

  • Je hebt te maken met veel veranderingen
  • Je werkt in een omgeving die veel van je vraagt
  • Je hebt te kampen met teleurstelling of tegenslag
  • Je wil graag met hart voor de zaak werken zonder jezelf te verliezen
  • Je bent eerder uitgevallen door vermoeidheidsklachten en je wil niet dat dit je nog eens overkomt

Innerlijke stabiliteit
Koers houden gaat eigenlijk over bij jezelf blijven, wat er ook gebeurt. Innerlijke vermogens kunnen ons daarbij helpen. Innerlijke vermogens kun je ontwikkelen. Bijvoorbeeld het vermogen om met je aandacht hier-en-nu te zijn. Zo kun je voelen hoe iets je raakt en checken of dit belangrijke informatie is waar je iets mee wilt. Een vermogen dat kan helpen om te dealen met de situatie zoals die is, is vriendelijk zijn voor jezelf (zelfcompassie). Dit kan helpen om de soms zo rauwe realiteit onder ogen te zien. Doorzettingsvermogen, moed en dankbaarheid zijn andere voorbeelden van vermogens die bijdragen aan innerlijke stabiliteit.

Afspraak maken
Ontdek hoe je met meer gemak koers kunt houden. Bel of mail me en dan kijken we samen wat ik voor je kan betekenen. Coachtrajecten zijn op maat in overleg met jou en eventueel jouw werkgever.

Referentie

‘Ik heb Esther leren kennen in een van de meest kwetsbare periodes in mijn leven. Vooral in het begin waren de sessies voor mij al een hele opgave, ik zat echt in een diep dal. Maar als snel werd mij duidelijk dat Esther je als een gids meeneemt: letterlijk en figuurlijk. Tijdens het wandelen zelf neemt ze op een hele prettige, rustige manier de leiding. Ze loodst je als het ware er doorheen. Aan het einde had ik vaak het gevoel dat ik ontzettend veel goede en nieuwe inzichten had opgedaan. Alleen: ik was ze vergeten. Ook dan ontpopte Esther zich weer als een gids en nam me mee in wat we hadden besproken, begeleidde zelfs in hoe dingen op te schrijven en het gevolg was: ik ging met een voldaan gevoel naar huis. Omdat er in mijn schriftje ineens praktische tips en voornemens stonden waar ik echt mee verder kon. Het gaf mij in een hele lastige periode een gevoel van grip, ik voelde me ontzorgd en krachtig tegelijk.’

– Rosa, projectleider (37 jaar) –